Saturday, October 30, 2010

Maria Banuş

MIMUL

Mă uit atent, pierdut, la Director,
la gura lui,
cum detaşează el silabele triumfătoare :
" Mi-am trimis trupa mea,
mi-am îmbarcat oamenii mei,
mi-au dat concurs animalele mele."
Şi ( cu cochetă modestie ) :
" N-au făcut treabă prea rea.
Au luat şi cîteva diplome de onoare.
Publicul era de-a dreptul înnebunit. "

Rotunjesc gura întocmai ca el,
fac la fel, zic :
" Mi-am trimis spaimele mele,
mi-am îmbarcat sacii mei cu fantome,
mi-au dat concurs rimele mele, maimuţele mele".

Mă uit în oglindă cum mişc buzele.
Ce bine îl imit.
Dar îmi lipseşte ceva.
Publicul simte.
Îmi lipseşte ceva,
pumnul meu se desface.
AM, AL MEU scapă, se rostogoleşte,
cu nisipul, cu apa.



IL MIMO

Guardo perdutamente, attentamente al Direttore,
alla sua bocca,
come pronunzia le sillabe trionfanti :
" Ho mandato la mia banda,
ho imbarcato la mia gente,
mi hanno dato il concorso i miei animali ."
E ( con civettuola modestia ) :
" Il loro lavoro non e stato troppo male.
Hanno preso anche parecchie lauree.
Il pubblico era addirittura folle."

Sto arrotondare la bocca proprio come lui,
faccio i stessi gesti, dico :
" Ho mandato le mie paure,
ho imbarcato i miei sacchi con fantome,
mi hanno dato il concorso le mie rime, le mie scimmie."

Mi guardo nello specchio come muovo le mie labbra.
Che bene lo imito.
Ma mi manca qualcosa.
Il pubblico sente.
Mi manca qualcosa,
il mio pugno si apre.
IO HO, IL MIO sfugge, rotola
insieme alla sabbia, all'acqua.



THE MIME

I look lost, attentively at the Director,
at his mouth,
how he articulates the triumphant syllables :
" I sent my band,
I boarded my people,
my animals gave me the contest."
And ( with coquettish modesty ) :
" They did not too bad job.
They have also taken several honorary prizes.
The audience was downright mad."

I am rounding my mouth just like him,
I do the same gestures, I say :
" I sent my fears,
I boarded my bags with ghosts,
my rhymes, my monkeys, gave me the contest."

I look in the mirror as I move my lips.
How well I imitate him.
But something is missing to me.
The audience feels.
Something is missing to me,
my fist opens.
I HAVE, MINE get off, roll,
with the sand, with the water.



No comments:

Post a Comment